Nedavno su objavljeni rezultati istraživanja prema kojima dijabetiičari, odnosno sobe koje boluju od dijabetesa mogu imati mnogo manji rizik od prevremene smrti ukoliko u ishrani koriste mekinje.
Dr. Lu Qi, nutricionista sa Univerziteta Harvard tvrdi da je ovo prva studija koja se bavila efektom mekinja u ishrani dijabetičara. On tvrdi da celo zrno žitarica u ishrani znanto smanjuje rizik od kardiovaskularnih oboljenja, a pogotovo je to značajno kod dijabetičara. Na taj način se u velikoj meri smanjuje rizik od prerane smrti.
Dr.Lu ističe značaj omotača žitarica, koji se u procesu prerade odbacuje. Upravo ovaj sloj je bogat materijama koje imaju taj zaštitnički efekat, a pogotovo kada su mekinje u pitanju.
Ovim istraživanjem su obuhvaćene 7 822 osobe, kod kojih je postavljena dijagnoza dibetesa tip 2. Dijabetičari sa ovim tipom dijabetesa uglavnom oboljevaju u starijem – odraslom uzrastu, kada organizam gubi mogućnost da metabolizuje šećer u krvi. Istraživanje je trajalo 26 godina i pripada obimnim dugotrajnim studijama, pa su rezultati utoliko značajniji.
Rezultati su pokazali da su dijabetičari koji su upotrebljavali celo zrno žitairca u ishrani smanjili rizik od prevremene smrti od kardiovaskularnih oboljenja za čak 35 %.
Upotreba celog zrna žitarice u ljudskoj ishrani smanjuje upalu i poboljšava funkciju enodtela – tankog sloja ćelija koje prekrivaju unutrašnjost krvnog suda i imaju veoma važnu ulogu u regulisanju krvnog pritiska.
Stoga, dijbetičarima se savetuje upotreba celog zrna u ishrani, da umesto belog hleba koriste crni ili tamni hleb u čijem sastavu ima spoljenjeg omotača zrna.- tj. integralni hleb. Takođe, savetuje se upotreba integralnog pirinča. Ovakvim načinom ishrane u velikoj meri mogu sebi obezbediti duži život.
Objavljeno u časopisu “Circulation”
| Ostali tekstovi: |
|---|
|