Oko 70 odsto dece ima manjak vitamina D, usled čega imaju veće izglede za bolesti srca i kostiju – pokazalo je istraživanje američkih naučnika sa Albert Ajnšajn medicinskog koledža.
Podaci objavljeni u časopisu Pediatriks, do kojih su došli istraživači ispitujući 6.000 dece starije od jedne godine, pokazuju da je ozbiljno pomanjkanje vitamina D prisutno kod devet odsto, a kod 61 procenta dece taj manjak je blaži.
Nedostatak tog vitamina češći je kod devojčica, naročito onih s viškom kilograma u čijoj ishrani su riba, mleko i mlečni proizvod manje zastupljeni, kao i kod dece koja više od četiri sata dnevno provode uz TV ili računar. Stručnjaci preporučuju dnevni unos dodatnih 400 internacionalnih jedinica vitamina D ili 15 do 20 minuta boravka na suncu.
| Ostali tekstovi: |
|---|
|